ΚΕΕ & ΕΒΕΑ Σημεία ομιλίας προέδρου στο Digital Economy Forum 2018, ενότητα "Ψηφιακή Ελλάδα - Ψηφιακή Οικονομία" 7.5.2018

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΕΜΠΟΡΙΚΟ & ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Σημεία ομιλίας κ. Κωνσταντίνου Μίχαλου, προέδρου ΚΕΕ & ΕΒΕΑ,  στο Digital Economy Forum 2018, ενότητα "Ψηφιακή Ελλάδα - Ψηφιακή Οικονομία" 7.5.2018

Γενικά:

Οι τομείς που αξιοποιούν τις νέες δυνατότητες της τεχνολογίας και στους οποίους πρέπει να επενδύσει η ελληνική οικονομία:

 Όσο αυξάνεται το ψηφιακό επίπεδο των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, τόσο βελτιώνονται και οι προσδοκίες για την ανάπτυξή τους και για την απασχόληση που παρέχουν. 
 Έρευνα της Εθνικής Τράπεζας (2016), στην οποία προκύπτει ότι οι ΜμΕ που επένδυσαν σε ψηφιακή τεχνολογία την τελευταία πενταετία:

• Μετρίασαν την πτωτική πορεία του κύκλου εργασιών μεταξύ 2008 – 2014 κατά περίπου 18 ποσοστιαίες μονάδες, σε σύγκριση με τις παραδοσιακές ΜμΕ.
• Σημείωσαν μικρότερες απώλειες κερδοφορίας, με το μέσο περιθώριό τους να μειώνεται κατά 4 ποσοστιαίες μονάδες, έναντι 13 μονάδων που ήταν η αντίστοιχη μείωση για τις παραδοσιακές ΜμΕ. 

 Παρ’ όλα αυτά, οι ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις υστερούν σημαντικά, σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο – κυρίως όσον αφορά την υιοθέτηση καναλιών ηλεκτρονικών συναλλαγών και τη χρήση νέων τεχνολογιών για τη δημιουργία νέων προϊόντων και υπηρεσιών.  
 Είναι χαρακτηριστικό ότι – σύμφωνα με την έρευνα της ΕΤΕ – μια στις τρεις επιχειρήσεις δεν χρησιμοποιεί κανένα ψηφιακό εργαλείο.  Το 25% διατηρούν απλώς μια ιστοσελίδα και παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα. Ενώ μόλις το 4% των επιχειρήσεων διαθέτουν ολοκληρωμένο ψηφιακό σύστημα, δηλαδή:

• συνδυασμό πληροφοριακών συστημάτων για τη βελτίωση των εσωτερικών λειτουργιών και της παραγωγικής διαδικασίας 
• και εργαλείων διαδικτύου για την αναβάθμιση της επικοινωνίας με πελάτες και προμηθευτές.  

Σημεία που θα πρέπει να δώσουν ιδιαίτερη προσοχή οι εταιρείες του ιδιωτικού τομέα στην Ελλάδα:

Πόσο έχει προχωρήσει ο ψηφιακός μετασχηματισμός:

Τι πρέπει να γίνει: 

Χρειαζόμαστε περισσότερους και αποτελεσματικότερους διαύλους δικτύωσης και μεταφοράς τεχνολογίας. 


Παραδείγματα εταιρειών που έχουν κάνει οργανωμένες κινήσεις

 Διαγωνισμοί καινοτομίας από επιχειρήσεις 
 Δημιουργία θερμοκοιτίδων νεοφυούς επιχειρηματικότητας, στον τομέα της τεχνολογίας
 Συνεργασία με νεοφυείς επιχειρήσεις για την αξιοποίηση καινοτόμων εφαρμογών|
 Επιμόρφωση στελεχών
 Ανασχεδιασμός υπηρεσιών και προϊόντων, με επίκεντρο την εμπειρία του πελάτη.