Κ.Υ.Α. 49926/14976/2020 Διαδικασία παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών σε εγγεγραμμένους ανέργους και επιχειρήσεις από τον Οργανισμό Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (Ο.Α.Ε.Δ.) με τηλεδιάσκεψη

Αριθμ . οικ.49926/14976

ΦΕΚ B’ 5517/17.12.2020

Διαδικασία παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών σε εγγεγραμμένους ανέργους και επιχειρήσεις από τον Οργανισμό Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (Ο.Α.Ε.Δ.) με τηλεδιάσκεψη.

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ

ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις:

α. Του ν. 2956/2001 «Αναδιάρθρωση Ο.Α.Ε.Δ και άλλες διατάξεις» (Α΄258), όπως ισχύει.

β. Του ν. 4727/2020 «Ψηφιακή Διακυβέρνηση (Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2102 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024) - Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες (Ενσωμάτωση στο Ελληνικό Δίκαιο της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972) και άλλες διατάξεις» (Α΄184) και ιδίως του κεφαλαίου ΣΤ΄ και της παρ. 19 του άρθρου 107, όπως ισχύει.

γ. Του ν. 4624/2019 «Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, μέτρα εφαρμογής του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/680 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 και άλλες διατάξεις» (Α΄137), όπως ισχύει.

δ. Του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και για την ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων αυτών και την κατάργηση της Οδηγίας 95/46/ΕΚ (L 119/1).

ε. Του ν. 4623/2019 «Ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών, διατάξεις για την ψηφιακή διακυβέρνηση, συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις και άλλα επείγοντα ζητήματα» (Α΄134), όπως ισχύει.

στ. Του άρθρου 67 του ν. 3518/2006 «Αναδιάρθρωση των κλάδων του Ταμείου Συντάξεων Μηχανικών και Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε.) και ρύθμιση άλλων θεμάτων αρμοδιότητας του Υπουργείου Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας» (Α΄272), όπως ισχύει.

ζ. Του άρθρου 5 του ν. 3469/2006 «Εθνικό Τυπογραφείο, Εφημερίς της Κυβερνήσεως και λοιπές διατάξεις» (Α΄131), όπως ισχύει.

η. Της παρ. 8 του άρθρου 12 του ν. 3144/2003 «Κοινωνικός διάλογος για την προώθηση της απασχόλησης και την κοινωνική προστασία και άλλες διατάξεις» (Α΄111), όπως ισχύει.

θ. Του άρθρου 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα, ο οποίος κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 «Κωδικοποίηση της Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα» (Α΄98), σε συνδυασμό με την παρ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α΄133).

2. Το π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους - Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α΄119).

3. Το π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α΄121).

4. Το π.δ. 40/2020 «Οργανισμός Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης» (Α΄85).

5. Το π.δ. 134/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης» (Α΄168).

6. Την παρ. 2 του άρθρου μόνου του π.δ. 95/1993 «Καθορισμός αρμοδιοτήτων που διατηρούνται από τον Υπουργό Εργασίας» (Α΄40).

7. Την υπό στοιχεία Υ6/2019 απόφαση του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υπουργό Επικρατείας» (Β΄2902).

8. Την περ. (β) της υποπαρ. 3.1 της παρ. 3 του άρθρου μόνου της υπ΄αρ. 80030/13.07.2007 απόφασης του Υπουργού Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας «Συγχώνευση υπηρεσιών, καθορισμός διάρθρωσης και αρμοδιότητες των Κ.Π.Α.2 του Ο.Α.Ε.Δ» (Β΄1197).

9. Την υπό στοιχεία 118944 ΕΞ 2019 απόφαση του Υπουργού Επικρατείας «Λειτουργία Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης» (Β΄3990).

10. Την υπ΄ αρ. 5842/118/27.10.2020 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ο.Α.Ε.Δ.

11. Την ανάγκη για την απλοποίηση των διαδικασιών και την παροχή ηλεκτρονικών υπηρεσιών για τη διεκπεραίωση των υποθέσεων των εγγεγραμένων ανέργων και επιχειρήσεων από τον ΟΑΕΔ με σκοπό την καλύτερη εξυπηρέτησή τους και τον περιορισμό του συνωστισμού στα καταστήματα του ΟΑΕΔ.

12. Το γεγονός ότι από την έκδοση της παρούσας απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:

Άρθρο 1

Δημιουργία πλατφόρμας τηλεδιάσκεψης των εγγεγραμμένων ανέργων και των εκπροσώπων των επιχειρήσεων με υπαλλήλους των αρμόδιων υπηρεσιών του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (Ο.Α.Ε.Δ)

1. «Δημιουργείται ειδική σύγχρονη πλατφόρμα τηλεδιάσκεψης (videoconference) με τον τίτλο «myOAEDIive. gov.gr», η οποία, μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr), υποστηρίζει την παροχή σε ανέργους και επιχειρήσεις συγκεκριμένων συμβουλευτικών υπηρεσιών από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (Ο.Α.Ε.Δ.).

"2.[1] Στην πλατφόρμα «myOAEDIive.gov.gr», ο άνεργος, η επιχείρηση, μέσω του εκπροσώπου της, καθώς και κάθε φυσικό πρόσωπο ή επιχείρηση που επιθυμεί να επωφεληθεί από το ευρωπαϊκό δίκτυο υπηρεσιών απασχόλησης EURES, δύνανται να αιτηθούν ραντεβού για την εξυπηρέτησή τους με τηλεδιάσκεψη, επιλέγοντας συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας που υπάρχει στην πλατφόρμα, προκειμένου να λάβουν συμβουλευτικές υπηρεσίες σύμφωνα με το άρθρο 4 της παρούσας κοινής υπουργικής απόφασης."

Κατά την έναρξη της τηλεδιάσκεψης πραγματοποιείται από τον υπάλληλο του Ο.Α.Ε.Δ. η ταυτοποίηση του αιτούντος πολίτη ή η νομιμοποίηση του εκπροσώπου της επιχείρησης, με την επίδειξη στην κάμερα των απαραίτητων εγγράφων ταυτοποίησης της παρ. 1 του άρθρου 5.

3. Για την παροχή της υπηρεσίας τηλεδιάσκεψης ο αιτών θα πρέπει να διαθέτει κωδικούς/διαπιστευτήρια της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ.) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, έναν υπολογιστή/tablet ή ένα κινητό τηλέφωνο με ενεργοποιημένη την κάμερα, προκειμένου να έχει οπτική επαφή με τον αρμόδιο υπάλληλο του Ο.Α.Ε.Δ. και να επιδεικνύει στην κάμερα τα απαραίτητα νομιμοποιητικά έγγραφα για την εξακρίβωση των στοιχείων του από τον αρμόδιο υπάλληλο του Ο.Α.Ε.Δ.

Άρθρο 2

Είσοδος ανέργων και των εκπροσώπων των επιχειρήσεων στην ειδική πλατφόρμα εξυπηρέτησης πολιτών με τηλεδιάσκεψη

1. Ο αιτών (άνεργος ή επιχείρηση, μέσω του εκπροσώπου της) εισέρχεται είτε απευθείας στην ειδική πλατφόρμα (myOAEDIive.gov.gr) είτε μέσω σχετικού ηλεκτρονικού συνδέσμου που υφίσταται στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr), χρησιμοποιώντας τους προσωπικούς κωδικούς - διαπιστευτήρια της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ.

2. Μετά την είσοδο στην ειδική πλατφόρμα ο αιτών επιλέγει το θεματικό πεδίο υπηρεσιών που επιθυμεί, όπως αυτό αναλύεται στο άρθρο 3, την ημερομηνία και ώρα εξυπηρέτησής του με τηλεδιάσκεψη. Στη συνέχεια καταχωρίζονται τα ακόλουθα στοιχεία του προσώπου που θα λάβει μέρος στην τηλεδιάσκεψη:

α) το ονοματεπώνυμο

β) η διεύθυνση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου

γ) ο αριθμός τηλεφώνου

δ) η διεύθυνση επικοινωνίας

ε) τυχόν ειδικές απαιτήσεις, όπως είναι η δυνατότητα εξ αποστάσεως διερμηνείας για κωφούς/βαρήκοους, με πολλαπλούς τρόπους επικοινωνίας (ελληνική νοηματική γλώσσα, χειλεανάγνωση).

3. Μετά την καταχώριση του αιτήματος αποστέλλεται στον αιτούντα ηλεκτρονικό μήνυμα (email) «ενημέρωσης για επερχόμενη κράτηση» στην ηλεκτρονική διεύθυνση που δήλωσε κατά την παρ. 2 του παρόντος άρθρου.

4. Η κράτηση μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να καταχωρισθεί νέα, με την υποβολή αιτήματος για την παροχή νέας υπηρεσίας ακολουθώντας τη διαδικασία της παρ. 2.

5. Στο μήνυμα ενημέρωσης της παρ. 3 που αποστέλλεται στην ηλεκτρονική διεύθυνση του αιτούντος, περιλαμβάνεται ο σύνδεσμος για τη συμμετοχή του στην τηλεδιάσκεψη με τον αρμόδιο υπάλληλο του Ο.Α.Ε.Δ..

6. Λίγο πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού αποστέλλεται εκ νέου μήνυμα υπενθύμισης στο ηλεκτρονικό του ταχυδρομείο με περιεχόμενο ίδιο με το αρχικό μήνυμα του ραντεβού του.

7. Την ώρα του ραντεβού ο αιτών πρέπει να ενεργοποιήσει το σύνδεσμο που διαθέτει στο σχετικό μήνυμα που έλαβε στο ηλεκτρονικό του ταχυδρομείο και να συνδεθεί στην πλατφόρμα της τηλεδιάσκεψης.

8. Σε απάντηση του αιτήματος που έχει υποβάλει ο πολίτης στο υπό στοιχείο ε) της παρ. 2 του παρόντος άρθρου (χρήση διερμηνείας) δύναται στην τηλεδιάσκεψη να συμμετάσχει ύστερα από πρόσκληση του αρμοδίου υπαλλήλου του Ο.Α.Ε.Δ. και τρίτο πρόσωπο.

9. Για την εξυπηρέτηση του αιτούντος μέσω τηλεδιάσκεψης διατίθεται στην αρχική σελίδα της ειδικής πλατφόρμας εγχειρίδιο χρήσης της υπηρεσίας.

Άρθρο 3

Εξειδίκευση στοιχείων λειτουργίας της πλατφόρμας

1. Ο υπάλληλος που θα εξυπηρετήσει τον αιτούντα ο οποίος αιτείται κράτηση επιλέγεται από την πλατφόρμα με τέτοιο τρόπο, ώστε να μη συμπίπτουν τα ραντεβού του με ραντεβού με άλλο πολίτη.

2. Διατηρείται χρονική απόσταση μεταξύ των ραντεβού των αιτούντων για τον ίδιο υπάλληλο, ικανή για να ολοκληρωθεί μια προηγούμενη τηλεδιάσκεψη και πριν αρχίσει μια επόμενη.

3. Οι ώρες και οι μέρες των διαθέσιμων ραντεβού είναι μεταβλητές παράμετροι του συστήματος και δύναται να ληφθούν υπόψη περιορισμοί στο ωράριο και στη διαθεσιμότητα του υπαλλήλου ανά χρονικά διαστήματα ανά θέση εργασίας.

4. Το σύστημα παραμετροποιείται έτσι ώστε να λάβει υπόψη του το ωράριο λειτουργίας των αρμόδιων υπηρεσιών του Ο.Α.Ε.Δ.

5. Στην πλατφόρμα θα οριστούν ειδικοί ρόλοι διαχειριστών από τη Διοίκηση του Ο.Α.Ε.Δ. και τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, έτσι ώστε να έχουν συνολική εικόνα για τη χρήση της πλατφόρμας και να μπορούν να πραγματοποιούν αλλαγές, σύμφωνα με επιχειρησιακές απαιτήσεις που ενδεχομένως θα προκύψουν μετά την ένταξη της πλατφόρμας σε παραγωγική λειτουργία. Οι διαχειριστές έχουν εικόνα του συνολικού αριθμού των ραντεβού που κλείνονται μέσω της πλατφόρμας, αλλάζουν τους διαθέσιμους χρόνους των ραντεβού, προσθέτουν και αφαιρούν υπαλλήλους που εξυπηρετούν τους πολίτες, προσαρμόζουν και διαφοροποιούν το ωράριο και, τέλος, δύνανται να μεταφέρουν ένα ραντεβού σε άλλον υπάλληλο του Ο.Α.Ε.Δ. ή σε άλλο χρόνο, μετά τη σύμφωνη γνώμη του αιτούντος.

Άρθρο 4

Θεματικά πεδία υπηρεσιών

1. «Συμβουλευτική προς εγγεγραμμένους ανέργους»: Στο θεματικό αυτό πεδίο ο αιτών μπορεί να εξυπηρετηθεί από εργασιακό σύμβουλο αναζητούντων εργασία για αποτύπωση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών και αναγκών του, σύνταξη Ατομικού Σχεδίου Δράσης (ΑΣΔ) προς ένταξη/επανένταξη στην αγορά εργασίας και έκδοση συστατικών σημειωμάτων προς εύρεση εργασίας. Επιπλέον, παρέχεται η δυνατότητα συμβουλευτικής προς εγγεγραμμένους ανέργους με χρήση νοηματικής γλώσσας/χειλεανάγνωσης ή με διερμηνεία σε άλλη γλώσσα εκτός της ελληνικής.

2. «Συμβουλευτική προς επιχειρήσεις»: Στο συγκεκριμένο πεδίο ο νόμιμος ή εξουσιοδοτημένος εκπρόσωπος της επιχείρησης σε συνεργασία με τον/την εργασιακό σύμβουλο εργοδοτών μπορεί:

"3. [2] «Πληροφόρηση για αναζήτηση θέσεων εργασίας ή εργαζομένων μέσω του Δικτύου EURES». Στο συγκεκριμένο πεδίο, εντάσσονται οι εξής υπηρεσίες:

α) Συμβουλευτικές υπηρεσίες προς αναζητούντες εργασία στην Ευρώπη, μέσω των οποίων ο αιτών εξυπηρετείται από σύμβουλο του Δικτύου EURES:

β) Συμβουλευτικές υπηρεσίες προς επιχειρήσεις για πρόσληψη προσωπικού από την Ευρώπη, μέσω των οποίων ο νόμιμος ή εξουσιοδοτημένος εκπρόσωπος της επιχείρησης μπορεί, σε συνεργασία με σύμβουλο του Δικτύου EURES:

"4. [3] «Ενημέρωση Μητρώου Εγγεγραμμένων». Στο συγκεκριμένο πεδίο, ο ήδη εγγεγραμμένος αιτών μπορεί να διενεργήσει τις ακόλουθες πράξεις διόρθωσης, ενημέρωσης ή αλλαγής στοιχείων στο Μητρώο:

Αλλαγή στοιχείων επικοινωνίας/κατοικίας (διεύθυνση, τηλέφωνο κ.ο.κ.)

Άρθρο 5

Διενέργεια τηλεδιάσκεψης

1. Κατά την προκαθορισμένη ημερομηνία ο αιτών ενεργοποιεί το σύνδεσμο που έχει λάβει στη διεύθυνση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 2 της παρούσας. Ο αιτών πριν την έναρξη της τηλεδιάσκεψης οφείλει να προσκομίσει τα απαραίτητα στοιχεία ταυτοποίησης ή νομιμοποίησης του, τα οποία έχει τη δυνατότητα να ελέγξει ο αρμόδιος υπάλληλος του Ο.Α.Ε.Δ., σύμφωνα με τις διαθέσιμες διαδικτυακές υπηρεσίες του ΟΑΕΔ.

2. Κατά τη διενέργεια της τηλεδιάσκεψης, ο υπάλληλος του Ο.Α.Ε.Δ. προβαίνει σε ταυτοποίηση του φυσικού προσώπου ή νομιμοποίηση του εκπροσώπου της επιχείρησης που αιτείται την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών με βάση το έγγραφο ταυτοποίησης που του επιδεικνύει ο αιτών, καθώς και σε επιβεβαίωση των στοιχείων του εγγράφου ταυτοποίησης.

3. Μετά την ολοκλήρωση της παραπάνω διαδικασίας, η τηλεδιάσκεψη δύναται να συνεχιστεί είτε με εικόνα και ήχο, είτε μόνο με ήχο.

Άρθρο 6

Οργανωτικά και τεχνικά μέτρα ασφαλείας

1. Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης έχει την υποχρέωση λήψης και διαρκούς τήρησης των κατάλληλων και αναγκαίων τεχνικών μέτρων ασφάλειας των λαμβανομένων πληροφοριών και, κατ΄ ελάχιστον, την καταγραφή και παρακολούθηση των προσβάσεων, τη διασφάλιση ιχνηλασιμότητας και την προστασία των διακινούμενων δεδομένων από κάθε παραβίαση, καθώς και από σκόπιμη ή τυχαία απειλή.

2. Κατά τη διενέργεια της τηλεδιάσκεψης και τη διεκπεραίωση κάθε διαδικασίας που αφορά στην εξυπηρέτηση των αιτούντων και περιγράφεται στην παρούσα, οι αρμόδιες υπηρεσίες του Ο.Α.Ε.Δ. εφαρμόζουν όλα τα οργανωτικά μέτρα που ορίζονται στα προηγούμενα άρθρα. Οι χρήστες του πληροφοριακού συστήματος «myOAEDIive» έχουν την υποχρέωση χρήσης των λαμβανομένων πληροφοριών αποκλειστικά και μόνον για τον σκοπό που περιγράφεται στην παρούσα απόφαση.

3. Σε καμία περίπτωση δεν διενεργείται καταγραφή ή αποθήκευση της εικόνας, του ήχου ή άλλων δεδομένων που λαμβάνονται κατά την τηλεδιάσκεψη.

Άρθρο 7

Έναρξη Ισχύος

Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 7 Δεκεμβρίου 2020

Οι Υπουργοί

Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων
ΙΩΑΝΝΗΣ ΒΡΟΥΤΣΗΣ

Επικρατείας
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗΣ

Υποσημειώσεις (3)

Για να δείτε τις υποσημειώσεις θα πρέπει να είστε συνδεδεμένοι με τον λογαριασμό σας. Αν δεν έχετε λογαριασμό μπορείτε να δημιουργήσετε έναν δωρεάν πατώντας εδώ. Εναλλακτικά πατήστε εδώ για να συνδεθείτε με το λογαριασμό σας