ECR Hellas - ELTRUN Yψηλά συνειδητοποιημένοι στην περιβαλλοντική τους συμπεριφορά οι Έλληνες καταναλωτές

Yψηλά συνειδητοποιημένοι στην περιβαλλοντική τους συμπεριφορά όσον αφορά στις καταναλωτικές τους συνήθειες είναι οι Έλληνες, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας καταναλωτών σχετικά με το εγγυοδοτικό σύστημα ανακύκλωσης (DRS), που υλοποίησε το ECR Hellas σε συνεργασία με το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Επιχειρείν ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Όπως προκύπτει από την έρευνα, στην οποία συμμετείχαν 1125 άτομα / καταναλωτές, ποσοστό 76% των ερωτηθέντων χρησιμοποιούν κέντρα ανακύκλωσης, αγοράζουν προϊόντα σε επαναχρησιμοποιούμενους περιέκτες ή προσπαθούν να αγοράζουν μόνο προϊόντα που μπορούν να ανακυκλωθούν.

Επίσης, ποσοστό 62% των ερωτηθέντων δεν θα αγόραζε προϊόντα με υπερβολική συσκευασία, μεταξύ δύο προϊόντων θα επέλεγε το λιγότερο επιβλαβές στο περιβάλλον και θα αντικαθιστούσε προϊόντα για οικολογικούς λόγους.

Τα κυριότερα ευρήματα είναι τα ακόλουθα:

Σημειώνεται ότι η έρευνα είχε ως θέμα την καταγραφή της ευαισθητοποίησης και της πρόθεσης υιοθέτησης από την πλευρά των καταναλωτών, ενός νέου συστήματος συλλογής πλαστικών μπουκαλιών / συσκευασιών αλουμινίου προς ανακύκλωση (π.χ. νερού για μικρές και μεγάλες συσκευασίες, κουτάκια αναψυκτικού, μπύρας κ.α.).

Το νέο εγγυοδοτικό σύστημα, γνωστό κι ως DRS (Deposit - Return System) θα σχεδιαστεί και θα εφαρμοστεί στην Ελλάδα βάσει του νέου Νόμου 4736/2020 και σχετικών ευρωπαϊκών οδηγιών στα πρότυπα ανάλογων συστημάτων σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Σύμφωνα με το σύστημα αυτό, οι καταναλωτές κατά την αγορά από τα καταστήματα super markets και άλλων σημείων πώλησης, μικρών και μεγάλων πλαστικών μπουκαλιών (π.χ. νερού, αναψυκτικού), όπως επίσης και συσκευασιών αλουμινίου (π.χ. αναψυκτικών, μπύρας), θα επιβαρύνονται με ένα χρηματικό ποσό, το οποίο όμως θα τους επιστρέφεται στο σύνολό του από τα καταστήματα ή τα σημεία συλλογής, με την επιστροφή των άδειων πλαστικών μπουκαλιών / συσκευασιών από αλουμίνιο. Τις υπόλοιπες συσκευασίες, οι καταναλωτές θα τις ανακυκλώνουν με τον τρόπο που ακολουθούσαν.

Η έρευνα υλοποιήθηκε το χρονικό διάστημα 25.01.2021 - 10.02.2021 σε ανώνυμη βάση, υπό την επιστημονική επίβλεψη του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, και φιλοξενήθηκε στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της εταιρίας ερευνών THE NIELSEN COMPANY, ενώ η επεξεργασία και ανάλυση των ανώνυμων απαντήσεων έγινε από την πανεπιστημιακή ομάδα του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ