Σχεδόν τα 7 στα 10 ηλεκτρονικά καταστήματα δεν ενημερώνουν τους πελάτες για την εγγύηση των προϊόντων που αγοράζουν.
Αυτό προκύπτει από έρευνα της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας της ΓΣΕΕ η οποία πραγματοποιήθηκε εξαιτίας «των διαρκών διαμαρτυριών και καταγγελιών καταναλωτών αναφορικά με το πολύ κρίσιμο ζήτημα της παροχής εγγύησης κατά την πώληση καταναλωτικών προϊόντων», όπως υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση.
Υπενθυμίζεται ότι το ζήτημα ταλαιπωρεί το καταναλωτικό κοινό προ της πανδημίας και ιδίως από την έναρξη του lockdown έως σήμερα, περίοδος κατά την οποία εκτινάχθηκαν οι εξ αποστάσεως αγορές.
Ειδικότερα εντοπίζονται πράξεις ή παραλείψεις των προμηθευτών-εμπόρων που σχετίζονται με την υποχρέωση παροχής εκ μέρους τους της νόμιμης εγγύησης των αγαθών αλλά συνάμα και για την επέκτασή της μέσω της εμπορικής εγγύησης που προσφέρουν.
Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας της ΓΣΕΕ πραγματοποίησε δειγματοληπτική έρευνα, χρησιμοποιώντας τυχαίο δείγμα 160 ηλεκτρονικών καταστημάτων πώλησης αγαθών μέσω των ηλεκτρονικών ιστοτόπων τους, με σκοπό να διαπιστωθεί εάν πληρούν εν πολλοίς, τις βασικές προϋποθέσεις του νόμου.
Η έρευνα, πραγματοποιήθηκε το χρονικό διάστημα 26/09/2022 έως 07/10/2022 με σκοπό να διαπιστωθεί εάν εναρμονίζονται οι εταιρείες με τις απαιτήσεις του νόμου σχετικά με τα εξής:
Με βάση τα ευρήματα της έρευνας, από το τυχαίο δείγμα των 160 ηλεκτρονικών καταστημάτων πώλησης αγαθών μέσω των ηλεκτρονικών ιστοτόπων τους που ελέγχθηκαν διαπιστώθηκε πως:
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ